Tuesday 25 October 2005

+43W 1D かわいい~ Cuuuuute!

Arata


アラタは日本で人気者だ。街に出ると、女子高生が振り向きざまに「あ、かわいい~。」エレベーターに乗っている時や、駅のベンチに座っていたりすると、「かわいいわねぇ」と大抵中高年の誰かがあやしてくれる。そして一日に一回は「ハーフ?」って聞かれる。里帰り前にワピングのママたちから聞いてはいたが、日本に来るとハーフの子供は目立つようだ。みんなが好意的な目で微笑みながらのぞきこむから、アラタもいつもニコニコしていて、好循環。


そして、アラタの祖父母は、アラタを知り合いに見せたくてしょうがないらしく、近所に牛乳を買いに行くだけでも連れていく。一緒にデパートに行けば、おじいちゃんは自分で抱っこして、エレベーターの中ではわざわざ他の乗客の方を向いて立つ。一緒にいる私は恥ずかしい。まあ、アラタにとっては周りからのポジティブな反応は人生のスタートに悪い事ではないだろう。写真は「キューピーちゃんみたい」とも言われるアラタ。土呂駅で。


Arata attracts many people here in Japan. When we walk past female high school students, I can hear they say, 'Wow, he is cute! (Kawaii!)' When we are waiting for a train at a station or sitting in a cafe, someone, usually a middle aged woman, comes and amuses him for a while. My friends in Wapping warned me before that mixed-race Japanese children draw lots of attention in Japan. It is really true. Lots of people look at Arata smiling. So Arata is always smiling as well, which causes more attention. (I'm also asked, 'Half?', meaning if Arata is half caucasian, at least once a day.)


Among all, my parents are, of course, the most excited Japanese people. They take Arata out even when they just go out to buy a bottle of milk. They are hoping for running into some neighbours to 'show off' Arata. When we are in a department store, my dad insists to hold Arata and he stands in a lift not facing to the doors but to other passengers. I feel quite embarrassed... Anyway, it shouldn't be bad to have a positive start of life for Arata. This photo was taken at Toro station.

4 comments:

Anonymous said...

あらたん、なんかまた顔つき変ってきたね。すごくハーフっぽい顔だちになってきたよ。いいねー、おじいちゃんとおばあちゃんはあらたんみせてまわりたいんだ。「かわいい、かわいい」っていわれて、ニコニコするのはいいことだ。あーあたしも日本に帰りたいなー。>

Anonymous said...

Bendyさんは帰る予定はないんだっけ?あ、今、それどころじゃないね。日本はおもしろいよ。でも一ヶ月だけのためにママ友作るのも面倒くさいのでちょっと退屈かな。もう来週末にはイギリスに戻るよ。>

Anonymous said...

 かわいいーって言われて あらた君もご満悦だね。それも
女子高生に言われるなんて 男冥利につきます。 うちも
「ハーフ?」って言われるのよ。 両親思いっきり日本人なのに・・・ もしかして コリアとチャイナとかのかしら?
 そっちのハーフを見分けるほうが難しいと思うんだけど。 だいぶ日本になれてきて良かった。もう夜は平気なの?>

Anonymous said...

まなふみさん、そういえば、まなちゃん確かに鼻筋が通っているからハーフに見えるかもね。


アラタは夜は寝るようになったよ。でも何回か起きちゃう。それでおっぱいあげちゃうのよ。せっかくイギリスではぶっ通し寝るくせをつけたのに・・・。あしたJasonがイギリスから到着するので、彼に寝かしつけは任せようっと。少しは楽になるはず。>