Sunday 27 December 2009

5Y0M 3Y2M アラタ5才! Arata's turned 5!

アラ5才の誕生日。

今月初めから2回も誕生会をしたので、あまり新鮮味がないが今日で本当に5才。アラタのリクエストにより、家族でラササヤンのブッフェランチへ行った。アラタはお目当てのクラウンに風船のバイクを作ってもらい大満足。その後アドベンチャーゾーン(ビュッフェ食べると無料で利用可)で3時間遊びまくった。

帰宅後、お風呂に入って寝かせようとした時に、「ケーキ~」とアラタ。忘れてた~。全然用意していなかったので、ティーライト5つを平皿にのせてキャンドルとして、食べかけのラウンドケーキをケーキカット。アラタカラ二人でハッピバースデーを英語&中国語で歌っていました。

Arata's 5th birthday! We've done 2 parties in December and we didn't feel much excited today but he's really turned 5 today.

We celebrated his birthday at Rasa Sayang Hotel with lunch buffet. It's Arata's request. The clown made him a balloon bike and Arata looked so happy. After lunch, we went to the Adventure Zone, the entrance fee is waived if you have buffet lunch, and Aratakara spent nearly 3 hours running around.

After getting home and they had a bath to get ready to go to bed, Arata said, "I haven't had a birthday cake!" I totally overlooked the cake and candles. I put 5 tea lights on a big plate as a makeshift birthday candles. Aratakara sang birthday song in both English and Chinese and Arata blew the candles. Then he cut the left-over round cake from yesterday. It worked anyway. Arata looked satisfied and so happy.

1 comment:

ゆうこ said...

アラタ君、お誕生日おめでとうございます!!
坊主姿の写真を見てびっくり!
うちも夏は坊主ですが、子供もさっぱりでいろいろラクですよね!

サンタクロースの話、子供って変装に気づかないものですよね。
この前幼稚園の未就園児のクラスでのクリスマス会、いつもの先生(女性)がサンタに変装しても3歳児は誰もわかってなかったみたい。恐がっている子もいたし、親も先生もみんなわかっていると思ってたのに、ひげをはずしたらようやく笑顔になったり・・・。

うちのテツも最近(って2歳からずっとそういっている気がするけど)手を焼いています。
同い年の近所の子もそう言ってたからそういう年齢なんでしょうね。

兄弟でかばいあうのはうちも少しあるかな。
やはり同性だからでしょうか。
うちは兄が何を言っても弟は能天気で怒られている自覚ナシ。
余計に切ないです。

よいお年をお迎えください!!