Friday 8 October 2010

5Y9M 4Y0M ボランティア Volunteer

ペナンに来て以来ボランティアをいろいろやっているが、今でもやっているのはIWAの会員情報をまとめる仕事と、WCCのウエッブページをアップデイトするIT系の仕事のみ。

先週は、IWAのチャリティーイベントの為、ボランティアでモデルに。あらゆる年齢層(&体型・人種)による素人のファッションショーという触れ込みだが、蓋を開けてみたら、今年は、本物のモデルみたいに高身長でスリムなヨーロピアンが多くちょっと気後れ・・・。

でも、メイクアップ&ヘアアーティストがみんなを変身させてくれたし、キャットウォークそのものは非日常な体験で楽しかった。(写真はピーター・ホー撮影。)

ここ数ヶ月、アラタはぬり絵にはまっている。しばらく前までは、特に興味もなく塗り方も雑だった。比較的タカラが上手で、それをほめていたらアラタが真剣になった。初めは、見本があれば真面目にその通り塗る事に固執していたが、最近はフレームを描いたり(ナニア幼稚園の影響かな)、自由な発想をすることも。

Since we moved to Penang, I’ve tried a couple of volunteer works. At the moment, I’m doing only 2 IT related works. One is updating the membership information at IWA, and another is updating the Web site of WCC.

Last week, I became a volunteer model. It was for an IWA charity event. It’s always supposed to be a catwalk of all ages but this year, there were more young, slim and tall European and I felt a bit intimidated.

Anyway, it was quite fun. We got ready by professional make-up and hair artists. It was quite an extraordinary experience. (The photo is by Peter Ho.)

In the last couple of months, Arata has been in colouring. Until recently, he didn’t show interest in it much. On the contrary, Takara has been quite good at it and I’d praised him a couple of times, when Arata became very serious about colouring.

In the beginning, Arata tried to follow the colour sample perfectly, if there was any. But he has recently become more free-thinking and creative. He sometimes draws frames around the pictures after colouring them, probably influence by Taska Nania.

4 comments:

Yumiko said...

Luscious Ladies Day in...のちこさんのキャットウォーク、かっこよかったですよ~!ブラックにカラーリングした髪とドレスがよくマッチして、オリエンタルビューティーって感じで素敵でした♪ バッフェスタイルのブランチは美味しかったし、参加費がIWA Cancer Fund にまわるということで、来年も是非参加したいなあ。でもみんなが揃ってピンク色のドレスを持っていることに驚いた!あの色、日本人には着こなせませんね!

Yuko said...

うわーー。すっごい綺麗じゃんー。いいないいなー。
アップの写真ないのー!?
ペナンの生活もすっかりなじんだねー。
私はまだ仕事におわれてます。でももう少しで終わり。
レストランがクローズしたらまたブログUPするね。
おりくん、誕生日おめでとう。あれから4年もたったんだねー。きゃーーー。

Laksa said...

ゆみこさん、ありがとう。なかなか楽しかったよね。ビデオ見たら、まあ、もう、はずかしい。もっと落ち着いて前だけ見ろって思っちゃった。

楽しい経験、いい思い出です。

Laksa said...

ゆうこさん、久しぶり。元気??

そうよー。恥ずかしかったけど楽しい経験だったよ。ペナンもやっと慣れたけど、長くはいれないよ。テンポラリーです。でもここでできることをやっていかないとって気持ちに2年経ってやっとなれたかなあ。

たまにブログ見てるよ。またね!