Friday 16 October 2009

4Y9M 3Y0M もう一人のアラタくん Another Arata


タカラのファーストネームはオリバーだが、タカラの生まれた年の英国での名づけランキングで堂々5位のよくある名前。ベイビーマッサージのクラスへ行ったら男の子が全員オリバーでびっくりしたこともある。

それに比べて、アラタは特に今時の名前でもないし、ありふれた名前でもないので、一度新幹線の中で「僕もアラタだよ」という小学生のお兄ちゃんに会っただけ。ところが、ペナンには誕生日が一ヶ月しか違わないアラタくんがいてびっくり!

こんなに楽しそうに遊んでいるけれども、家が離れていてなかなか遊ぶ機会がなかった。もっと努力して遊ばせてあげたらよかったなあなんて、後悔しちゃうけど、アラタくん一家はアメリカに引っ越してしまいました。将来どこかで二人が偶然再会するかなあなんていう妙な予感がしています。

The first name of Takara is Oliver. Oliver is the 5th popular boy's name in 2006 in the U.K. When we attended a baby massage class in the U.K., I was quite shocked to know all 3 boys in the class were Oliver.

On contrary, Arata is not that common. It's not either trendy nor common name. We only once got to know a boy about 10 year old called Arata in Shinkansen in Japan.

Surprisingly, there was another Arata in Penang. And he was only one month younger than our Arata.

They are enjoying each other's company in this photo. But I'd never made an effort to visit him to let them play, he lived a bit far from us. I really regret it now. Because his family has just left Penang for their new life in the U.S. I have a very strange feeling though that the 2 Aratas will somehow meet each other some time some where in the future...

2 comments:

Anonymous said...

アナザーアラタの母です(笑)
ほんと、ハルの年齢も近いし、もっと遊ばせてあげたかったね。
私もチコさんともっと色々話したかったよ。

私たちは無事日本について、満喫してます。明日はいよいよビザ面接、その後福岡でまったりします。
まだペナンを離れた実感はないけど
じわじわさみしくなりそう~。

Laksa said...

いいな、日本。面接はご主人と二人で行くの?私はアメリカ英語苦手だけど、ご主人はアメリカ英語だったね~。頑張れ~~。

しばらくセトルダウンする場所に移動するっていうのがとにかくうらやましいよ。この、テンポラリーな私たちの状況、どうも落ち着かない。子供にもよくないなーって思います。

またブログ遊びに行くね!